Bevándorlóságom ötven árnyalata 1.

Két ajtó közé


Az angol házak jó szokása, hogy van egy kis, kb. két négyzetméteres előszobácskája, egy  külső és egy belső bejárati ajtóval.
Namost a mienk úgy működik, hogy kijössz kulcs nélkül, becsapod magad mögött a belső ajtót kifele menet, felveszed a cipőd  és csak kulccsal tudsz kimenni. Meg bemenni, is, ha esetleg meggondoltad magad, merthogy kilincsre úgy gondolják, csak belülről van szükség.
Baj akkor van, ha elfelejtesz kulcsot vinni magaddal. Velem ma megtörtént.
Szerencsére telefon volt nálam, szóval felhívtam Kittit, az egyetlen embert, akiről tudtam, hogy nem dolgozik az itthoniak közül. Így csak kicsivel több, mint egy órát kellett eltöltenem ezen a meghitt helyen, Angliában ritkaságszámba tartozó kánikulában, nuku szellőzéssel. Kis ugrálás után kinyitottam az ajtó fölötti ablakocskát résnyire, elkerülve a fulladásos halált, majd nekiláttam feltérképezni a terepet. Milyen eszközökkel rendelkezem egy betöréshez? Biztos voltam a sikeremben. Tíz perces szánalmas próbálkozás után egy cipőcsattal, egy cipzárvéggel, meg egy   cipőfűzővéggel(igen,cipőfűzővéggel) feladtam.  Közben megjött a posta.. Megfordult a fejemben, hogy kikiabálok a postásnak, de rájöttem, hogy nem vezetne közelebb a bejutáshoz. Úgyhogy csak néztem a sziluettjét a tejüvegen keresztül. Kicsit ledermedt, mielőtt elfordult az ajtótól, valószínűleg meglátta a körvonalaimat.
A welcome szőnyegen ülve először is rádöbbentem, hogy az tele van hajszállal. Kiszedegettem. Felhívtam két barátnémat, hogy teljen az idő, majd rájöttem, hogy még mindig melegem van. Találtam egy otthagyott esernyőt(nem, nem alkalmas egyetlen alkatrésze sem illegális zárnyitásra, ezt már addigra tudtam). Rájöttem, hogy azzal fel tudom pöckölni a levélnyílás fedelét, így pont az arcomba jön az áldott oxigén. Egy pont ide.

Jóllakott napközisként zenét hallgattam per próbáltam elrejtőzni a bejárónk elé parkoló szomszéd elől(ami nem volt egyszerű, mivel a levélnyílás ugye arcmagasságban volt) per leselkedtem a nyíláson hogy miféle forgalmi szabálysértések zajlanak nagy hangzavarral a ház előtt. Meg eldöntöttem, hogy még ha melóig marad is időm kiszabadulás után, akkor sem megyek el a függönyért a tisztítóba, ahova eredetileg indultam. Nem kísértem a sorsot. Ma nem kellett tisztítóba mennem.